BMW R 18

BMW Motorrad vstupuje tento rok do segmentu cruiserov s modelom R18. Tento model v sebe nesie historický odkaz na model BMW R 5 ktorý bol predstavený v roku 1935. Bol to práve model R 5 na ktorom sa po prvýkrát v histórii značky objavuje radenie pomocou ľavej nohy ! Okrem tejto inovácie mal aj výrazne spevnený rám a keď si k tomu pripočítame aj použitie teleskopickej vidlice (taktiež po prvýkrát), vyjde nám motorka s výbornými jazdnými vlastnosťami ktorá v čase uvedenia do premávky deklasovala veľa iných výrobcov. Povedzme si to na rovinu, v roku 1935 nebola kvalita ciest uplne ideálna (a je vlastne dnes ?) a práve tento typ ukázal mnohým že aj na motorke sa dá cestovať pohodlne a rýchlo. 

R18 (2020) a R5 (1935)

Od uvedenia tohto modelu dnes ubehlo už 85 rokov a BMW predstavuje svoj nový model – R 18. Z prvých oficiálnych fotografií je jasný odkaz na svojho predchodcu. 

Tentokrát ale nečakajme kopec inovácií ako v prvej polovici minulého storočia. Značka sa síce zameriava na historický odkaz ale teraz sa vracia v štýle Rock & Roll (& Rain). Motorke dominuje v prvom rade mohutný dvojvalcový motor typu boxer s objemom až 1800 centimetrov kubických. Parametre výkonu sú pri tomto cruisery nepodstatné ale predsa – 67kW (91 koní) pri 4750 rpm. Oveľa zaujímavejšia je hodnota krútiaceho momentu. V rozsahu od 2000 do 4000 otáčok je to taká menšia lokomotíva – 150Nm (len pre porovnanie – Gold Wing: 170Nm, Diavel S: 129Nm, Fat Bob 114: 155Nm).

Poriadna strojovňa – boxer o objeme 1.800 cc

Motorka je koncipovaná s ohľadom na svoj charakter a chýba jej množstvo kadejakých ‚fancy‘ technických vychytávok. Nájdeme tu tri štandartné jazdné režimy Rain, Rock a Roll ktoré sa budú dať upraviť podľa preferencií jazdca. Okrem toho R 18-tka disponuje aj stabilizačným systémom ASC (vypínateľným) a taktiež systémom regulácie krútiaceho momentu pri podradení (MSR). Pri svojej suchej váhe 345 kg príde vhod aj asistent cúvania a asistent rozjazdu do kopca. O zastavenie sa postará dvojitá kotúčová brzda o priemere 300mm vpredu a single kotúč o rovnakom priemere vzadu.

Kvalita dýcha z každého detailu

BMW ponúka už od uvedenia modelu možnosť odlíšiť sa. Spolupracuje s firmami ako Mustang Seats, Vance&Hines alebo Roland Sands Design ktoré pre tento model navrhli unikátne doplnky. A to je určite len začiatok a dalšie firmy ich budú v blízkej budúcnosti nasledovať. Priestor na customizáciu tam určite je.

Vance&Hines. Toto bude riadny koncert !

Osobne predpokladám tomuto modelu veľký úspech. Odkazuje na klasický motocykel z 30-tych rokov minulého storočia tou najlepšou možnou cestou – perfektné spracovanie, jasné prvky modelu R 5 v novom šate a moderné technológie veľmi umne skryté tak, aby nenarúšali celkový koncept motorky.

BMW Slovensko oznámilo cez svoju Facebook stránku aj cenu modelu. Tá začína na sume 22.490 eur. Kto má záujem, BMW spustilo predobjednávky. Je možna po zložení zálohy vo výške 1.000eur a je možné ju urobiť TU.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *