Honda inovuje dualsporty: Nová CRF 300 L a CRF 300 Rally
Honda pre rok 2021 okrem iného prináša aj inovované modely svojej civilnej rady CRF. Tieto modely boli už v minulosti predajné trháky najmä vo východnej časti Ázie kde malý objem, nízka spotreba, priaznivá cena a dobré jazdné vlastnosti na cestách a necestách znamenajú polovicu predajného úspechu.
Lenže európsky a americký trh pýtal viac. 250-tka bola málo a tak Honda v roku 2018 vydala silnejšiu verziu 450 L, určenú primárne pre vyznávačov enduro jazdy. Od 250-tky sa líšila silnejším motorom, kvalitnejším podvozkom, lepšími brzdami … Ale jej servisný interval bol „len“ 1000 km (vs 12 000km pre CRF 250L/Rally). Pre niekoho kto sa chce vydať na MX alebo enduro trať takpovediac „po vlastných“ je to zaujímavé riešenie ale na denné dochádzanie to vhodné veľmi nie je.
Poďme teda do roku 2021 keď nám pride do platnosti norma Euro 5. Požiadavky na znižovanie emisií rastú a Honda musí svoje úspešné modely, ak chce pokračovať s ich predajom aj mimo Ázie, inovovať. Na naše potešenie zvyšuje objem na 286 kubíkov a dosahuje výkon 20,1 kW pri 8 500 ot./min. Okrem toho, vďaka väčšiemu zdvihu má o 18 % vyšší krútiaci moment, ktorý dosahuje 26,6 Nm pri 6 500 ot./min (pôvodne 18,2 kW pri 8 500 ot./.min / 22,6 Nm pri 6 750 ot./min). Síce to nie je brutálny nárast ale treba dodať že sa zároveň znížila hmotnosť o 4kg.
Čo určite stojí za zmienku je zvýšenie kapacity nádrže pre model Rally z 10,1 litra na 12,8 litra. Oba modely dostali nový LCD display ktorý ponúka navyše aj ukazovateľ zaradeného stupňa čo sa určite zíde začínajúcim jazdcom.
Možno sa nájdu ľudia, ktorý nad takýmito motorkami ohrnú nos pretože „je to slabé“. Nad tým sa len pousmejem a spomeniem si na články od „Erbe-ho“ ktorý na 250-tke najazdil 84 tisíc kilometrov. Viac o jeho cestách TU. Ja osobne si viem CRF-ku predstaviť na denné dochádzanie do práce s občasnými výletmi na TET trate.
A cena ? Na model 300 L si pripravte 5250 eur. Verzia Rally bude stáť o čosi viac kvôli lepšej výbave a bude nastavená na 6450 eur.