Honda Rebel 1100 2021
Začnime trochou histórie. Písal sa rok 1985. Mladí (hlavne na západ od ČSSR a ďalej cez océan) sa nevedeli nabažiť hudobnej televízie MTV ktorá ponúkala hity od Bryana Adamsa, Depeche Mode a kopu ďalších. V USA trh s čoprami ovládal Harley Davidson a na trhu sa snažilo preraziť niekoľko ďalších značiek. Honda videla potenciál priniesť motorku pre mladých a prišla s modelom vhodným pre začínajúcich motorkárov – Rebel 250. A že sa jej vízia naplnila dokazuje fakt, že sa tento model vyrábal s malými obmenami až do roku 2016 ! V roku 2017 Honda predstavila pokračovateľa a pozmenila mierne aj štýl Rebel-a. Do povedomia širšej motocyklovej verejnosti sa dostávajú stále viac a viac rôzne verzie typu cafe racer, scrambler, tracker, bobber….
A práve nový Rebel v štýle bobber o objeme 471 kubíkov ktorý disponoval výkonom 35 kW pri 8,500 rpm mal byť dostatočnou náhradou za predošlú 250-tku. Svojimi parametrami a motorom ktorý sa používa v niekoľkých daľších modeloch (CBR, CB) mierila opäť na začínajúcich jazdcov s vodičákom A2. Akurát sa zmenila doba a zmenila sa aj móda. To, že Honda urobila v roku 2017 dobrý krok dokazuje fakt, že v roku 2021 svoj model upgraduje a pre skúsených jazdcov ktorým je „klasický“ Rebel málo ponúka väčší objem.
Nárast objemu je o chlp viac ako dvojnásobok. Honda ponúka vo veľkom Rebeli derivát motoru používaného v novej Africe Twin o objeme 1084 kubíkov. Maximálny výkon je naladený na 64 kW pri 7,000 rpm a krútiaci moment na 98 Nm pri 4,750 rpm. To sú isto hodnoty ktoré pri použití v tomto relatívne kompaktnom modeli zaručujú úsmev na tvári pri každom pootočení plynovej rukoväte. Pri vývoji tohto motoru pre enduro Africu bolo dôležité aby sa váha resp. celková hmota koncentrovala čo najnižšie pre zlepšenie ovladateľnosti v teréne. A z tohoto ťaží aj nový Rebel 1100 ktorý by mal byť mimoriadne ovládateľný hlavne pri prepletaní mestskou premávkou. Ďalšia novinka v tomto segmente (ak opomenieme elektrický Livewire od Harley Davidson) je použitie automatickej prevodovky ktorú Honda nazýva DCT. O jej výhodách sa už vie dlhodobo a teraz si ju budú môcť zvoliť ako prvok výbavy aj budúci majitelia veľkého Rebelu.
Kedže som naznačil výbavu, poďme ďalej. Honda ponúka viac ako sa na tento segment bobberov patrí. LCD prístrojovka umiestnená v klasickom okrúhlom svetlomete ktorý používa LEDky, USB-C nabíjačka v schránke pod sedadlom. Čo by to bolo za bobbera ktorého by ste nevedeli customizovať? K dispozícii bude veľa rôznych doplnkov, sediel, kapotáže, brašní.
Okrem toho, ponúka aj 3 elektronicky ovládané jazdné režimy + jeden custom ktorý si môže nastaviť jazdec presne podľa svojich predstáv a potrieb. A viete čo ? Po vypnutí zapaľovania si ho elektronika zapamätá a nie je ho potrebne nastaviť znovu. Za toto patrí Honde palec hore ! A aké sú tie preddefinované?
Režim STANDARD ponúka strednú úroveň výkonu motora, brzdenia motorom a miery zásahov systémov Wheelie Control/HSTC, čo je zárukou uvoľnenej jazdy pri nízkych otáčkach a v nižších rýchlostiach. S rastúcimi otáčkami Rebel postupne uvoľňuje opraty svojho výkonu.
Režim RAIN sa vyznačuje nižším výkonom motora a obmedzeným brzdením motorom, ktoré sú spoločne s vysokou častosťou zásahov systémov Wheelie Control a HSTC zárukou uvoľnenej jazdy a istoty na mokrom a klzkom povrchu.
Režim SPORT sa vyznačuje agresívnym prísunom výkonu motora a štandardnou úrovňou brzdenia motorom, čo spoločne s obmedzenými zásahmi systémov Wheelie Control a HSTC umožňuje využiť maximálny výkon.
Pohotovostná hmotnosť je 223kg (+10 kg v prípade ak sa jedná o verziu s DCT prevodovkou) a výška sedla 700mm. Nadrž je umiestnená trochu vyššie a tým pádom sa sedí viac „vo vnútri“. O to aby zabrzili vždy bezpečne sa stará predný štvorpiestik a 330mm kotúč. Pneumatiky majú klasický „bobberovský“ rozmer. Predná 130/70 R18 a vzadu 180/65 R16.
Honda bude od uvedenia na trh ponúkať aj dve sady výbav – Street a Tour. Farby ? Červená metalíza (Bordeaux Red Metallic) a čierna metalíza (Gunmetal Black Metallic).
A úplne na záver ceny. Základná verzia so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou 9 490 €. Ak uprednostňujete pohodlie, siahnite po verzii DCT ktorá bude od 10 490 €.