KTM Super Adventure S 2021

Rakúsky výrobca oranžových „Ready-to-race“ mašín predstavil už v poradí tretiu generáciu modelu 1290 Super Adventure S a deklaruje že sa jedná o najšportovejší a technologicky najvyspelejší model aký doteraz opustil brány výrobného závodu v Mattingofene.

Nová KTM Super Adventure S 1290

Čo sa zmenilo ? V prvom rade ergonómia. KTM sa orientovalo na vylepšenie jazdných vlastností, lepšie rozmiestnenie celkovej váhy a zmenu polohy jazdca. Poďme ale pekne po poriadku. Jednou zo zmien je premiestnenie palivových nádrží do dolnej časti motocykla tak, ako to majú menšie adventúry od KTM. Objem nádrže bude rovnako ako v predošlom modeli úctyhodných 23 litrov a na jej bokoch bude plast aj zosilnený. Tým pádom poslúži aj ako ochrana v prípade pádu. Novinkou v prípade nádrže je aj elektrické otváranie jej viečka a pridanie malého odkladacieho priestoru vybaveného USB portom čo môže prísť vhod keď si potrebujete nabiť napríklad mobilný telefón a zároveň ho prepojiť s multimediálnym systémom ale nechcete ho mať uchytený niekde na riadidlách. To nás posúva k ďalšej zmene a tou je nový, 7 palcový TFT displej (6.5″ v modeli 2020). Okrem „klasických“ údajov ako rýchlosť, otáčky motora, stav paliva môže zobrazovať aj jazdné režimy, teplotu okolia a teplotu oleja, napätie, počítadlo kilometrov, stav tlaku v pneumatikách a rôzne iné štatistiky.

Nový TFT displej a mierne zmenená ergonómia ovládačov na riadidlách.

Ergonómia sa zmenila aj pri samotnom posede. Jazdec si môže nastaviť sedadlo na výšku 849 mm alebo 869 mm (predtým 860 mm a 875mm). Taktiež je možné nastaviť si čelný štít ktorý mimochodom prešiel ladením vo veternom tuneli, v rozmedzí 55 mm a stupačky o 10 mm v diagonálnom smere. Na týchto zmenách jasne badať zámer ešte viac vylepšiť možnosti ako si motorku nastaviť a nie je problém s ňou hltať kilometre a na konci dňa ešte v pohode fungovať nedolámaný,

Nová KTM Super Adventure S 1290

Zmeny sa dotkli aj elektronickej výbavy. Prepracovaný bol trakčný systém MTC (Motorcycle Traction Control) ktorý má dva rôzne senzory – jeden pre monitorovanie preklzu zadného kolesa a druhý pre uhol naklonenia. Na základe dát vie ešte efektívnejšie vyhodnotiť kedy je potrebné zasiahnuť a podieľa sa tak výraznou miernou na zvýšení bezpečnosti. Jazdných režimov bude opäť niekoľko: RAIN, STREET, SPORT, OFFROAD vylepšený (ktorý je ale súčasťou príplatkovej výbavy) RALLY mód. Novinkou je ale integrácia adaptívneho tempomatu (Adaptive Cruise Control) ktorý KTM vyvíjal v spolupráci s firmou Bosch a funguje na základe radarovo meranej vzdialenosti za idúcim vozidlom. Vzdialenosť, v akej Vás bude tempomat udržiavať po jeho aktivácii sa dá nastaviť na 5 rôznych možností podľa potreby.

Nová KTM Super Adventure S 1290

Štandartnou výbavou je aj náklonové ABS, offroad ABS, monitorovanie tlaku v pneumatikách alebo automatické vypínanie smeroviek.

Motor LC8 o objeme 1301 kubíkov je tentokrát naladený rovnako ako predošlá generácia, teda na  160 PS / 118kW a jeho krútiaci moment je 138 Nm. Celková váha motora sa znížila o 1.6 kilogramu. Zmeny sú aj na na ráme – hlava riadenia sa posunula dozadu o 15 mm a tým pádom sa skrátila aj jeho dĺžka.

Nová KTM Super Adventure S 1290

Pre tých ktorý budú mať záujem dovybaviť svoj motocykel o ďalšiu, už beztak bohatú základnú výbavu, KTM pripravila balíky Suspension Pro, Rally Pack & Tech Pack. Okrem toho je na výber obrovské množstvo originálneho príslušenstva KTM Powerparts tak, ako sme na to zvyknutí.

Nová Super Adventure S bude k dispozícii od marca. Ako inak, v oranžovom a čiernom prevedení. Cena v čase písania článku zverejnená nebola.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *