Moto Guzzi V7 Stone

Dnes to bude tak trochu netradičná recenzia tradičnej motorky. Resp. tradičného a najmä klasického konceptu motorky. Moto Guzzi V7 Stone modelového radu 2021 v krásnej Arancione Rame farbe. Že aká je to farba? Niečo medzi zrejúcim pomarančom pri západe slnka v Bari na juhu Talianska a farbou ligotajúceho sa čerstvo falcovaného medeného plechu.

Farba Arancione Rame

V7 je motorka s klasickým vzhľadom, klasickým motorom, posedom a charakterom pravej Talianky. Trošku sa s Vami poháda, aby sa vzápätí mohla udobrovať. Inými slovami, nie všetko ide ideálne, niekedy sa (vďaka jemnej ale zato veľmi presnej prevodovke) , napríklad, nepodarí zaradiť neutrál, ale pri prvom rozjazde z miesta na to okamžite zabudnete a užívate si moment, pre ktorý bol tento motocykel stvorený. Tiež Vám nevadí, že Monica Bellucci nevie variť. Hlavne, že je vynikajúca herečka a dobre sa na ňu pozerá, no nie? A podobne je na tom aj táto Vé sedmička. Mimochodom, Moto Guzzi upustilo z označovania jednotlivej generácie modelov rímskymi číslami a odteraz to bude len V7. Tá je v ponuke aktuálne v troch verziách – Stone, Special a výročná Centenario. Tá posledná je defacto Stone akurát s výročným lakovaním odkazujúcim na legendárny model Ottocilindri – Moto Guzzi V8. V tomto krásnom farebnom prevedení som nedávno testoval aj cestovné enduro V85TT.

Poďme ale k „tej našej“, oranžovej Stone. S touto motorkou si ďalekú turistiku veru neužijete. Aj keď existujú medzi nami „pacienti“, ktorí cestujú trebárs aj na kraj sveta na podstatne nevhodnejších strojoch, ale túto adrenalínovú zábavku nechajme predsalen dobrodružnejším povahám. A preto beriem Oranžádu na ranný prejazd popod Malé karpaty s cieľom dať si dobrú kávu. Veď na tento účel je akoby stvorená! Hneď ako ju ráno naštartujem, motor sa krásne zatrasie, akoby ma chcel ráno pozdraviť a zamrmlať niečo v štýle že by si ešte trochu zdriemol. Sem-tam mám pocit, že to naozaj urobí a zhasne! Našťastie, kým sa oblečiem sa dostane do svojej „prevádzkovej teploty“ a môžem vyraziť. Užívam si ranné zobúdzajúce sa mesto a napriek tomu, že mám sériovú koncovku výfuku, vytvára mi po celú dobu veľmi príjemný audio doprovod. Čo si ale vychutnávam ešte viac, je ten krásny záťah motora, ktorý dosahuje svoje maximum 73 Nm pri 5000 otáčkach za minútu. Je však potrebné dodať, že 80 percent krútiaceho momentu dosahuje už pri 3000 otáčkach za minútu! Mestom sa presúvam predpisovanou rýchlosťou pomerne rýchlo. Nikde žiadne zápchy. Sem tam stretnem na semaforoch väčších križovatiek zopár áut a vďaka kompaktným rozmerom motorky nie je problém preštrikovať sa popred autá až dopredu. A opäť si užiť to zrýchlenie. Tabuľa oznamuje koniec mesta a je čas zobudiť všetky talianske plnokrvníky, ktoré sa schovávajú ukryté v motore. Tých je mimochodom spolu 65 (48kW pri 6800 ot./min) čo je nárast o také menšie stádo voči predošlej generácii, ktorá ich mala 52. Podvozok sa pre rok 2021 dočkal menších zmien, kedy boli predĺžené zdvihy zadných tlmičov o cca 30 mm čo mi maximálne vyhovuje, pretože kvalita cesty medzi Bratislavou a Svätým Jurom dosahuje zhruba kvalitu tankodrómu po testovaní všetkou dostupnou ťažkou technikou, ktorú má naša armáda k dispozícii.

Netrvá dlho a som v Pezinku. Ranná káva a k nej koláč na „stojáka“ síce nie sú typické talianske raňajky, ale dostal som k nim aj fajn pokec s majiteľom kaviarne, ktorý hneď V7-čku pochválil a neskôr z neho vypadlo, že on sám je majiteľ podobného klasického motocykla. Doma navyše zisťujem, že som bol v kaviarni hodinu pred jej oficiálnym otvorením. Po dobrej káve vezmem Oranžádu na hrad Červený kameň, kde po dohode s vrátnikom vstupujem za bránu a idem si ju nafotiť. To, že bude budiť pohľady okoloidúcich som tak nejak tušil. Ale že sa pri nej budú ľudia pristavovať, pýtať sa na detaily, fotiť sa pri nej, to som veru nečakal. Dám Vám jednu radu: nekupujte si ju, ak ste zarytý introvert. Táto motorka má v sebe tuším zabudovaný magnet na pohľady. Kamkoľvek s ňou prídete, budú sa za ňou ľudia otáčať a tí smelší sa o nej aj čo-to spýtajú. Ak v nich chcete vzbudiť ešte väčší záujem, naštartujte ju a sledujte tie výrazy v tvárach ľudí. Jej vibrácie a celkový charakter motora sú niečo, čo pri súčasných motorkách len ťažko nájdete. Je to istý archaizmus, ktorý so sebou prináša aj isté úskalia ale na tie kašľať, veď koho zaujíma, že je to vzduchom chladený dvojválec, ktorý by mohol byť náchylnejší na chladenie pri tropických teplotách? Verzia Stone je však skombinovaná aj s prvkami modernými. V prvom rade je to neprehliadnuteľné LED svetlo s integrovaným digitálnym panelom, na ktorom sa zobrazujú všetky dôležité informácie až na jednu – ukazateľ stavu paliva. V7 má ale kapacitu nádrže 21 litrov, pričom Vám kontrolka zasvieti keď v nej zostávajú približne 4 litre paliva. Pri spotrebe cca 4,5l/100 km Vás tak na nenechá nikde v štichu a pri sieti čerpacích staníc aké máme, si ešte môžete vybrať značku pumpy na ktorej chcete tankovať. Verzia Stone má ešte jeden rozdiel voči verzii Special, a to sú bezdušové zliatinové disky (verzia Special má vypletané chrómové kolesá s dušami). Okrem toho, nedisponuje chrómovými doplnkami, ale všetko je čierne, od riadidiel až po výfuky. No a ako som spomínal v úvode, ten krásny oranžový lak, ktorý v kombinácii s čiernymi doplnkami ešte viac vynikne.

Po fotení som sa vybral domov. Ale nie priamou cestou. Zobral som to cez štyri ďalšie okresy štýlom „na kochačku“ a užíval si víkendové doobedie, slnkom zaliatu poddunajskú nížinu v kombinácii s klasickým motocyklom Moto Guzzi V7. Motocyklom, ktorý sa na nič nehrá a bude Vám robiť každodenného spoločníka s dávkou štýlu a archaizmu spolu s kombináciou umne skrytej modernej výbavy (full LED osvetlenie, trakčná kontrola). Ani po väčšej dávke kilometrov som po jazde nepociťovaľ únavu, za čo vďačím okrem iného aj veľmi pohodlnému sedlu ktoré je vo výške 780 mm. Okrem farby Arancione Rame (oranžová) je verzia Stone ešte dostupná vo farbe Nero Ruvido (čierna) a Azzuro Ghiaccio (ľadovo azúrová). Cena začína na 8.899 eur.

V súčasnosti prebieha u predajcov Moto Guzzi akcia, kedy dostane každý nový zákazník ku kúpe V7 aj poukaz v hodnote 1000 eur a môže ho použiť na nákup výbavy a doplnkov pre svoju novú motorku. A kedže je V7 ako stvorená pre úpravy, určite je to ponuka ktorú sa oplatí zvážiť.

Kompletná fotogaléria