Nová Moto Guzzi V7 predstavená
Taliansky výrobca Moto Guzzi predstavil už v poradí štvrtú verziu svojho najpredávanejšieho modelu V7. Nový model disponuje niekoľkými vylepšeniami či už na strane motora, podvozku alebo dizajnu.
Prvé V7 vyšli z fabriky ktorá je na brehu jazera Como ešte v roku 1967. Disponovali véčkovým dvojvalcovým motorom o objeme 700 kubických centimetrov. S malými zmenami sa vyrábali do roku 1977. V roku 2007 sa Moto Guzzi rozhodla zaradiť model V7 do výroby opäť. Dala si však záležať na tom, aby na trh priniesla klasický poctivý stroj s modernými technológiami. To sa im aj podarilo a úspešnosť modelu dokazuje fakt, že mu je venovaná jedna samostatná výrobná linka. Do roku 2020 uviedla Moto Guzzi na trh model V7 v celkovo troch modelových radách (V7 I 2008-2014, V7 II 2015 – 2018, V7 III 2018-2020). Teraz prišiel čas na dalšiu a asi najzásadnejšiu inováciu z pohľadu novodobej histórie modelu V7.
Hneď prvou zmenou je, že fabrika upustila od číslovania modelov rímskymi číslami. Je to proste V7 a basta. Akurát lepšia. V čom ?
Zväčšený objem motora na 850 kubíkov ktorý doručuje výkon o 25 percent väčsí ako predošlá sedemstopäťdesiatka. Tá disponovala silou o výkone 52 HP pri 6200rpm. Nová V7 bude mať výkon 62 HP pri 6800 rpm a jej základ je postavený na modele V85 TT. Pri zvýšenom objeme prichádza samozrejme aj nárast krútiaceho momentu, z pôvodných 60Nm pri 4250 rpm na 73Nm pri 5000 rpm. Určite stojí za zmienku, že 80 percent krútiaceho momentu je už od 3000 otáčok.
Medzi ďalšie novinky patrí okrem iného aj zväčšený kardan a širšia zadná pneumatika v základe v rozmere 150/70 R17. Zmena sa udiala aj na podvozku a o tlmenie sa postará nové pruženie Kayaba ktoré má dlhšie zdvihy.
Prepracované boli aj dizajnové prvky – kratší zadný blatník, nové bočné kryty. Sedlo pôsobí veľmi pohodlným dojmom ako pre jazdca, tak spolujazdca. V neposlednom rade dostala V7 aj redizajnované zvody a výfuk.
Nová V7 by mala byť k dispozícii od marca 2021. Na trh prichádza zatiaľ v dvoch prevedeniach ktoré poznáme už z minulosti. Verzia Stone (s jedným integrovaným budíkom, tentokrát vrátane dizajnového LED loga Moto Guzzi) a hliníkovými kolesami a verzia Special, vybavená dvoma klasickými budíkmi (tachometer, otáčkomer), vypletanými kolesami a veľa chrómu – výfuk, zadné odpruženie, spätné zrkadlá, koncovky riadidiel, rámik svetlometu a podobne.
Farebné vyhotovenia ? Pre verziu Stone to budú Nero Ruvido (čierna), Azzurro Ghiaccio (modrá) a Arancione Rame (oranžová). Special bude k dispozícii v Blu Formale (tmavo modrá) a Grigio Casual (šedá). A ako to už býva zvykom, Moto Guzzi určite pripraví pre svojich zákazníkov širokú ponuku doplnkov a možností úpravy tak, aby si motorku prispôsobili svojim požiadavkám.
Záverom, popozerajte si fotky a urobte si vlastný názor. Čo sa mňa týka je to pre mňa jeden z najočakávanejších modelov roku 2021.