Triumph Tiger 850 Sport

Nový model Tiger 850 nahradzuje doteraz dostupný model Tiger 900. Ten bol dispozícii ako základný model radu Tiger. Modely s vyššou výbavou majú od roku 2020 označenia GT a GT Pro a sú orientované viac na cestu. Okrem nich sú tu ešte modely Rally a Rally Pro so zameraním viac na nespevnené cesty. Tiger 850 Sport bude teda základným modelom a určite by ho mali zaradiť do výberu všetci tí, ktorí sa orientujú skôr na Alpské priesmyky a na spevnené komunikácie.

Nový Triumph Tiger 850 Sport

Nový Tiger 850 Sport disponuje o výkonom 85 PS / 62.5 kW (predošlá 900-vka mala 95.2 PS / 70kW) pri 8,500 ot./min. Jeho krútiaci moment je nastavený na 82 Nm pri 6,500 ot./min (predtým 87 Nm pri 7250 ot./min). Objem sa nezmenil a je rovnaký – 888 kubíkov. Je teda trochu inak naladený a vo finále to znamená progresívnejšie a lepšie manažovateľné dávkovanie výkonu. Pre držiteľov „menšieho vodičáku“ A2 ponúka zároveň možnosť obmedziť výkon na 35kW a stáva sa tak zaujímavou voľbou aj pre nich kedže jeho predchodca, 900-vka, túto možnosť neponúkala. Určite poteší aj servisný interval ktorý je nastavený na 16.000 km.

3 valcový motor o objeme 888 cm3

O bezpečné zastavenie sa postará dvojica predných 320 mm štvorpiestikových bŕzd Brembo Stylema a vzadu jeden kotúč o priemere 255 mm, taktiež od Bremba. Tlmenie má na starosti taliansky výrobca Marzocchi ktorý dodal prednú upside-down vidlicu s „cestným“ zdvihom 180 mm vpredu a 170 mm vzadu. Za zmienku určite stojí aj 20 litrová nádrž ktorá pri priemernej spotrebe udávanej výrobcom 5.2 litra na 100km vydrží niečo ľahko pod 400 km. Na cesty Vám bude svietiť Full LED osvetlenie ktoré je súčasťou základnej výbavy spolu so zásuvkou na 12V. Rozmer kolies je v tejto kategórii „štandartný“ – vpredu 19-tka, vzadu 17-tka.

Full LED osvetlenie.

Motocykel ponúka dva jazdné módy Road a Rain ktoré upravujú mapy motora a úroveň trakčnej kontroly vďaka čomu zabezpečujú ideálnu kontrolu nad motocyklom za rôznych jazdných podmienok. Zo základnej výbavy spomeniem ešte nastaviteľnú výšku sedla ktorá má dve úrovne – 810 mm ktorá sa po jednoduchej úprave v priebehu niekoľkých sekúnd môže zvýšiť na 830 mm. V prípade že by chcel niekto sedlo posunúť ešte o čosi nižšie, je k dispozícii aj originálne príslušenstvo ktoré mu to umožní až na 790 mm.

Nastaviteľné sedlo ponúka dve výšky – 810 resp 830 mm.

Hlavným konkurentom novému Tigeru bude v prvom rade BMW F750 GS. Ten zdieľa taktiež objem motora s vyšším modelom F850 GS a je určený viac na cestu. Veľmi podobná je aj cena, ktorá pri BMW začína na 9.650eur ale napríklad TFT displej je za príplatok 520 eur a disponuje o niečo nižším výkonom – 77 PS (57 kW) pri 7 500 ot./min. Celkový objem motora sa líši len o 35 kubíkov (BMW má 853 cm3). Medzi ďaľších konkurentov patrí aj napríklad KTM Adventure 790 s výkonom 95 PS (75kW), objemom motora 799 cm³ a s cenou od 10.200 eur.

Tiger prichádza v dvoch farebných vyhotoveniach: Diablo Red / Silver (červeno-strieborná) a Caspian Blue / Silver (modro-strieborná). A cena ? Kedže sa jedná o entry-level motorku od Triumphu v segmente Adventure, značka to odzrkadlila aj na cene. Tá je začína od 10.900 eur a motorka bude dostupná od konca januára 2021. Kto bude mať záujem, môže si vybrat z veľkého množstva originálneho príslušenstva (už teraz viac ako 60 položiek ktorými je možné motocykel dovybaviť).

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *